Čiernohronská elektrická železnica


Poďakovanie sponzorom i všetkým prajným ľuďom
V dňoch 30.4. a 4.5.2024 sme vďaka pomoci sponzorov: Banskobystrický kraj Turizmus - Krajská organizácia cestovného ruchu BBSK a už tradične skvelých organizátorov: obec Hronec a prevádzkovateľ cyklodrezín OOCR Horehronie počas dvoch veľmi príjemných akcií na námestí v Hronci (stavanie mája a preteky cyklodrezín) mohli predstaviť širokej verejnosti po prvý raz ''na ostro'' aj nami dlhodobo pripravovaný príspevok k Integrovanému systému verejnej dopravy - naše nové Švajčiarske električky.

Mimoriadne jazdy Švajčiarskych električiek
Mimoriadne jazdy Švajčiarskych električiek

Čiernohronská železnica oživila prvé vozidlá z Waldenburgbahn
Malé radosti uplynulých dní.

Čiernohronská elektrická železnica - CIELE PROJEKTU
Zapojenie Čiernohronskej elektrickej železnice do integrovaného dopravného systému Banskobystrického kraja, obnovenie nákladnej dopravy, zvýšenie kvality života vo vidieckom prostredí, podpora ochrany životného prostredia a v neposlednom rade dlhodobá udržateľnosť turistickej atrakcie — národnej kultúrnej pamiatky, to sú hlavné dôvody vzniku projektu ČHEŽ.

Švajčiarske električky ožívajú
Letná sezóna je v plnom prúde a okrem všetkých krásnych povinností sme uplynulý týždeň stihli spojazdniť jednu zo súprav električiek, ktoré sme minulý rok získali zo švajčiarskej Waldenburgerbahn.

Návrat k preprave dreva Čiernohronskou železnicou
Schopnosť naraz prepraviť obrovské množstvo tovaru a ťažkého nákladu kedykoľvek, bez ohľadu na počasie, patrí medzi vzácne vlastnosti železnice. Robí to mimoriadne efektívne, bezpečne a šetrne voči životnému prostrediu. Prednosti železničnej dopravy celé roky potvrdzovala aj Čiernohronská lesná dráha, preto nečudo, že po otvorení jej základnej trate z Hronca do Čierneho Balogu v roku 1909, sa postupne rozrástla a sa stala jednou z najrozsiahlejších železníc v Európe.

Časté otázky
Čierny Balog a železnica patria k sebe už od roku 1909. Jej otvorenie bolo veľkým úspechom, pričom ČHŽ od začiatku slúžila aj na prepravu osôb. Takmer osudným sa jej stalo, že nikdy nemodernizovala, a v roku 1982 mala ako nepotrebná zaniknúť. Vďaka mnohým dobrovoľníkom sa ju však podarilo zachrániť a ukázalo sa, že ČHŽ je pre región a šírenie jeho dobrého mena prospešná azda viac ako kedykoľvek predtým.

Inteligentná doprava v mestách a v regiónoch
Zástupcovia Čiernohronskej železnice boli nedávno prizvaní k Okrúhlemu stolu driving.digital 2021. Počas podujatia sa stretli s poprednými lídrami z verejného aj súkromného sektora a zapojili sa do odbornej diskusie o vytváraní Inteligentných bezemisných zón v mestách a regiónoch Slovenska.

Konferencia v rámci programu Európsky rok železníc 2021
Čiernohronská železnica za podpory BBSK v týchto dňoch na Konferencii v rámci programu Európsky rok železníc 2021 privítala odborníkov z oblasti dopravy, krajinotvorby a ekológie.

Električky pre Čiernohronskú železnicu uvítali v Bratislave
Električky zo Švajčiarska, ktoré Čiernohronská železnica získala v medzinárodnej súťaži, smerujú na Horehronie. Počas dnešného dňa ich slávnostne uvítali v Bratislave. Električkové vozne by sa mali stať súčasťou Integrovaného dopravného systému BBSK a v budúcnosti by mali rozvíjať ekologickú dopravu v regiónoch.